Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czas realizacji: 15.03.-6.06.2023

Zadanie było kontynuacją działań Stowarzyszenia Chowaniec, opierających się na promocji narracyjnych gier wyobraźni (RPG) oraz miasta Szczecin i najbliższego regionu. Było także bezpośrednią kontynuacją cyklu wydarzeń „Chowaniec w krainie…” czy „Graj Familio – Rodzinny Piknik Gier”. Realizacja działań odbywała się z uwzględnieniem dostępności (asystent osoby niepełnosprawnej, napisy w materiałach wideo etc.).

Przy projekcie współpracowano z Exp Pubem, Wydawnictwem Hengal, Pałacem Młodzieży – Pomorskim Centrum Edukacyjnym w Szczecinie oraz Miastem Szczecin. Projekt objął swoim patronatem medialnym portal Infoludek.pl.

Projekt składał się z

  1. kampanii promująca projekt, szczególnie w ujęciu edukacyjnym i historycznym oraz związanym z najbliższym regionem (artykuły o motywach słowiańskich w popkulturze,
    bestiariuszy słowiańskim czy gimnastyce słowiańskiej) – publikacja na stronie internetowej stowarzyszenia oraz w mediach społecznościowych
  2. 3 słuchowisk związanych z dawnymi opowieściami (słowiańskimi i regionalnymi) – publikacja na kanałach stowarzyszenia na Youtube i Spotify
  3. Wydarzenia „Chowaniec w krainie Słowian”, które odbyło się 23.04.2023 r. w Exp Pubie podsumowującego projekt. W ramach wydarzenia przygotowano:
    1. 2 sesje RPG na podstawie systemu Słowianie RPG (rolę MG pełnili: Weronika Witkowska oraz Marcel Mroczek),
    2. LARP-a o tematyce dziadów (przygotowany i poprowadzony przez Mateusza „Matixa” Freidenberga),
    3. konkurs wiedzy.
    4. warsztaty plastyczne polegającymi na przygotowaniu słowiańskich wisiorków (przygotowane przez Katarzynę Ślusarczyk – Stowarzyszenie Chowaniec, Cukierkowa Rękodzielnia),
    5. prezentację poetycko-teatralną „Opowieści z drzazg Arkony” (w reżyserii Marcela Mroczka przy współpracy z młodzieżą z Pałacu Młodzieży – Pomorskiego Centrum Edukacji w Szczecinie),
    6. spotkania z rekonstruktorami historycznymi (Wataha Leszego),
    7. 4 prelekcji:
      1. Daniel Stawski (Kuźnia Raroga, Wataha Leszego) – „Wczesne średniowiecze – mity kontra fakty”,
      2. Adrian Kopp (Stowarzyszenie Chowaniec) – „Jak wpaść w słowiańską opowieść?”,
      3. rozmowa Weroniki Witkowskiej (Stowarzyszenie Chowaniec) z Małgorzatą Dudą (Wyd. Dudowie) – „Ile słowiańskości w szczecińskich legendach?”,
      4. Wołch Domicjan Maraszkiewicz (Fundacja Chram Pomorski) – „Trygław ze Szczecina kontra Otton z Bambergu”,
      5. Ewa Wilanowska – „Powrót do korzeni – rodzimowierstwo okiem psychologa”).
  4. Spaceru miejskiego z Joanną Wachnik – „Szczecin – słowiańskie przedmurze Arkony” (16.04.2023 r.).

Osiągnięte cele

Projekt przyczynił się do aktywizacji i rozwoju kreatywności m.in. przez szczecińską młodzież. Działania przyczyniły się również do rozwoju kompetencji kluczowych – społecznych oraz interpersonalnych. Realizacja działań przyczyniła się do promocji
wspólnego spędzania wolnego czasu, rozwoju umiejętności uczestników warsztatów, prelekcji i innych (współpracy, analizy, logicznego myślenia, umiejętności językowych, rozwoju kreatywności, improwizacji oraz samoświadomości) poprzez uczestnictwo członków społeczności lokalnych, zapewnienie atrakcji dla młodzieży i dorosłych oraz wyrabianie nawyku korzystania z atrakcji konkurencyjnych dla spędzania wolnego czasu przed telewizorem bądź w internecie, jak również do zwiększenia świadomości regionalnej. Istotne było nawiązanie i pogłębienie współpracy pomiędzy szczecińskimi pasjonatami gier „bez prądu”, grupami nieformalnymi związanymi z fantastyką i historią regionu.

Podsumowanie

Liczbę odbiorców bezpośrednich projektu (uczestnicy spaceru, wydarzenia, premiery słuchacze) szacuje się na 520 osób, pośrednich (odbiorcy kampanii informacyjnej) na 15500.

Projekt „Chowaniec w krainie Słowian” był realizowany przez Stowarzyszenie Kulturalno – Edukacyjne Chowaniec w ramach Małej dotacji przy wsparciu finansowym Miasta Szczecin.