Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Celami projektu Graj Familio! Rodzinny Piknik Gier, realizowanego od marca do sierpnia 2020 w ramach programu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego „Społecznik na lata 2019-2021 – Program Marszałkowski” były: promocja wspólnego, rodzinnego i międzypokoleniowego, relaksu przy grach, popularyzacja alternatywnych form spędzania wolnego czasu w postaci gier planszowych oraz RPG, integracja środowisk, grup i osób zajmujących się grami „bez prądu” oraz dotarcie z informacjami dotyczącymi gier planszowych oraz RPG, ich cech, różnorodności i pozytywów do rodzin: rodziców, młodzieży czy seniorów.

W związku z sytuacją pandemiczną, projekt został realizowany wirtualnie i składał się z dwóch części.

  1. Dwudniowe wydarzenie online (20-21.06.2020 r.), w ramach którego miały miejsce następujące prelekcje i sesje RPG. Poniżej, chronologicznie, wymienieni są niesamowici prelegenci i Mistrzowie Gry, którzy z ogromną, pozytywną energią postanowili się podzielić z nami swoją wyjątkową pasją. Tuż obok wypisane są również tytuły prelekcji czy sesji RPG, które poprowadzili w ramach wydarzenia.
    • Przemysław Staroń – To jak graMY? O kreatywnym wykorzystaniu gier planszowych w edukacji
    • Szymon Tłusty (GeekOn Szczecin) – Jak się zGRAĆ w swoim mieście : na przykładzie GeekOn Szczecin
    • Maria ‘Merry’ Borys-Piątkowska (Graj Kolektyw) – Granie w Opowiadanie – czyli jak prowadzić seniorom
    • Ewa Wilanowska – Graj Familio! A co na to psycholog?
    • Kamila ‘Favi’ Zalewska-Firus (Fajerbol Junior) – RPG dla dzieci
    • Agata Alicja Syc (Wydawnictwo Lacerta) – Po drugiej stronie planszy – spotkanie z Wydawnictwem Lacerta
    • Sesje RPG „Zaginiona Radość”, Equestria: Puść Wodze Fantazji (Antoni Angon Wicke) oraz Sesja RPG „Ostatni dzień Hope”, Alien RPG (Przemysław Błaszczeć)
    • Konrad ‘Harry’ Mrozik (Graj Kolektyw) – O tym jak pisać scenariusz RPG dla dzieci
    • Marcelina Szwarc (Brain On – Włącz Myślenie) – Włącz myślenie – edukacyjna strona gier planszowych
    • Dariusz ‘Gutek’ Tarka – Gry planszowe – z czym to się je?
    • Konrad ‘Harry’ Mrozik (Graj Kolektyw) – O tym jak prowadzić RPG dzieciom
    • Bartosz Chebicki i Łukasz Gralak (Lucrum Games) – Brzdęk! Wszystko, co związane z Grą Roku 2019
  2. Zbiór artykułów w formacie .pdf dotyczący gier „bez prądu” – gier planszowych, karcianych oraz RPG. Nasze zaproszenie do współtworzenia zbioru spotkało się z bardzo ciepłym i pozytywnym odzewem ze strony wielu pasjonatów gier „bez prądu”, dzięki którym powstało 11 ciekawych i różnorodnych artykułów. W zbiorze można znaleźć nie tylko poradniki, w jakie gry grać, jak grać lub czego szukać, lecz również jak zaangażować i zainteresować grami „bez prądu” pozostałych członków rodziny. Można odnaleźć tutaj również refleksje nad tym, jakich kroków nie podejmować, by nie zniechęcić domowników czy dowiedzieć się, jak powstają gry i jak są wydawane.

Wyjątkowi pasjonaci, którzy stali się współautorami naszego zbioru to (alfabetycznie):

  1. Bartosz Borkowski (bartoszborkowski.znadplanszy.pl),
  2. Maria ‚Merry’ Borys-Piątkowska (Graj Kolektyw, Konkurs Quentin)
  3. Gabriela ‚Gabrietta’ Gryta (Szczeciński Klub Azji, Gabrietta Handmade),
  4. Radosław ‚Grotwórca’ Ignatów (GroTwórca),
  5. Adrian Kopp (Stowarzyszenie Chowaniec),
  6. Konrad ‚Harry’ Mrozik (Graj Kolektyw, Wieczorem RPG, Tol Calen),
  7. Alicja ‚Gralutka’ Olejniczak (Two Meeple and Pickle/GrAlutka),
  8. Mateusz Pronobis (mateuszpronobis.znadplanszy.pl, Let’s Play),
  9. Krzysztof Sokół (Nerdads.pl),
  10. Janusz Strzelecki (Hero Kids Edycja Polska),
  11. Wiktor Szafranowicz (Planszówki we dwoje).

Projektowe cyferki:

  • Liczba prelekcji online: 12 (prowadzonych przez 10 różnych prelegentów), 
  • Ilość sesji RPG online: 3 (16 os. zaangażowanych), 
  • Łączna liczba widzów „na żywo”: 543, 
  • Łączna ilość wyświetleń prelekcji po oddzielnym opublikowaniu: 775, 
  • Liczba osób biorąca udział w konkursie: 15, 
  • Liczba autorów artykułów: 11, 
  • Ilość pobrań zbioru artykułów: 115, 
  • Łączna ilość wyświetleń postów informujących o projekcie na portalu Facebook: 95111. 

Link do prelekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=TBPi38CLvNI&list=PLIgVw9bF02AHmW2QCMSElUtThY9HqCwEC&ab_channel=StowarzyszenieChowaniec 

Link do zbioru artykułów